asystoli-perioder

Jag har varit borta från jobbet fyra dagar och jag saknar det redan.
Kanske är det för att jag vet att det dröjer så väldans länge tills jag ska jobba igen. Imorse drömde jag t om om ett sk "patientfall". Det var en bekant till mamma och pappa som hade haft problem med hjärtat. Jag gick genast in i "cardiolog"-tänket. Efter att jag vaknat låg jag och funderade en stund till på diverse hjärtproblem... %o)
Nåja, saknaden lättade en del när jag tänkte på de saker som jag inte trivs med på mitt jobb. Som alla besparingar som innebär att stackars sjuka människor får kuska runt på massa olika avdelningar på sjukhuset.
Och att ta blodtryck!
Ta blodtryck är det tråkigaste som finns.
Vet inte varför jag tycker det, inte direkt så att det tar lång tid eller är svårt på något sätt..%o)

Förövrigt tror jag att jag håller på att bli förkyld, vilken höjdare...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Blodtrycksmätning ÄR banne mig det tristaste man kan hålla på med. Tillsammans med insulingivning och att sätta antibiotika (tur att jag valde infektion!) vill jag tillägga från mitt håll. Boooring!

Postat av: Spiro

Sandra: Hihi, du förstår mig så bra! Antibiotika är verkligen ingen höjdare. Insulin tycker jag kan vara lite skoj om man ska fundera på doser och sånt..

2008-02-05 @ 11:32:28
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Sandra

Ojoj, det där med insulin och doser... boring stuff i mitt huvud. Fick jobberbjudande på diabetesavdelning, no thank you! haha. Men jag kom på det ABSOLUT i särklass tristaste jobbmomentet ändå, all förbannad isoleringsstädning på min avdelning. Får banne mig tråkångest av att städa på jobbet! Känns förnedrande efter 3 år i skolan ;-)

2008-02-05 @ 22:37:53
URL: http://frusandra.wordpress.com
Postat av: Spiro

Hihi, vi får nog komma överens om att vara oense på insulinpunkten, jobbade ett tag på en diabetesavdelning och tyckte det var helskoj! Isoleringsstädning är det ytterst få gånger jag ägnat mig åt. För det mesta har man ju inte tid med det utan det faller på uskornas lott... Dela medicin när lådorna inte är påfyllda så man måste springa och hämta massa grejer hela tiden är inte heller någon höjdare!

2008-02-06 @ 10:53:15
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback