Roman 'a la Spiro

Min arbetsdag började inte på något sätt lysande idag.
5 minuter innan jag ska gå till bussen kommer jag på att jag inte använt mitt busskort på flera veckor. Följdaktligen minns jag inte heller hur mycket pengar det finns på sagda kort.
Kollar i plånboken.
Min totala förmögenhet består av 2,50 SEK i 50-öringar samt en såndär man sätter i kundvagnen. Hoppla, det tar jag mig inte långt på. Försöker fundera på om jag har undanlagda pengar någonstans men ger snabbt upp den idén. 
Hastar till bussen och hoppas på det bästa.
Kliver på bussen, trycker kortet:
-PIPIPIPIP!!! (varför måste hela bussen få reda på att jag inte har några pengar på kortet???)
Tittar på chauffören med rådjusögon:
-Inte har jag några kontanter heller, säger jag med bedjande ton.
Chauffören glor tillbaka på mig med en hånfull min och säger inte ett ord.
Jag kliver av bussen med skamsen min.
Nästa buss går inte förrän om 30 minuter och jag börjar arbeta om 30 minuter.
Suck!
Knatar iväg mot min lokala ICA-butik för att ta ut pengar och ringer samtidigt och meddelar min sena ankomst.
Personalen på gulle-avdelningen blir inte ens sura, puss på dom!
Lite bättre till mods köper jag en glass på ICA och avnjuter den i solen i väntan på nästa buss där jag ser till att fylla på kortet ordentligt!
När jag stressar in på avdelningen 10 minuter sen är det ingen som ens har märkt att jag är försenad och rapporten har ännu inte dragit igång. Jag känner mig glad och välkomnad när alla undrar varför det var så länge sedan de såg mig.

Så en till en början irriterande/jobbigt/besvärlig grej blev till slut helt ok!
Ibland är det kul att jobba! :o)

Kommentarer
Postat av: Mocca

Vilken start på dagen, och vilka snälla kollegor du har. Slutet gott allting gott.

Postat av: Spiro

Mmm, I like them very much. :o)

2007-08-11 @ 17:13:34
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback