ni är förlåtna!

Det verkar som om jag inte behöver strejka värst länge, skönt! Mitt bloggberoende är alltför stort.

Idag var Alexander sin fjärde dag på dagis. Idag fick M lämna honom där några timmar men var ju hemma och redo att rycka in om det skulle vara något. Planen är att vi ska göra så två dagar till. Vi tyckte det lät som lagom med en vackas inskolning och dagiset hade även sagt att man skulle räkna med en vecka.
Nu till det som jag tyckte var lite underligt. Två andra barn har skolats in samtidigt som Alexander. En pojke och en flicka. Pojken ropar bara efter mamma så fort hon försvinner utom synhåll och vägrar att äta något. Sova var inte ens att tänka på i fredags, tredje inskolningsdagen. Flickan är bara ett år och kunde inte heller somna i fredags.
Båda dessa barn var idag ensamma på dagis och "färdiginskolade".

Är det bara vi som är blödiga eller är inte tre dagar lite väl kort inskolningstid???

Kommentarer
Postat av: mamma

En få inte va´ blödi!

Postat av: Spiro

Det får man visst när det gäller det finaste man har!

2009-09-08 @ 09:37:55
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tyckte det lät väldigt kort tid!! Föräldrarna kanske inte hade tid för mer....???

2009-09-09 @ 16:49:32
Postat av: Spiro

Anonym(?): Njä, mamman i den ena familjen tror jag inte ens jobbade. Hon har bara bott i Sverige 1 år och pratar knappt svenska. I den andra familjen pratade pappan om att han kunde styra väldigt mycket över sin arbetstid. Ganska underligt...

2009-09-09 @ 18:01:01
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback