läge för sjukskrivning?

Jaha, så går det när man klagar på att inte ha något att blogga om...
Jag blev utan bokning idag och valde att vara ledig. Tog och lämnade Alex på dagis (första gången jag lämnade honom där utan att åka och jobba, kändes konstigt) och lastade sedan in katterna och åkte för att vaccinera dem.
Så fort vi kom in på veterinärmottagningen började Mejla morra hotfullt. Hon gillar verkligen INTE veterinären.
-Det känns som om det blir värre för var gång, tänkte jag medan vi väntade på vår tur.
Vaccinerade Wappa och Blogga utan problem.
Så blev det då Mejlas tur.
Fick inte ens ut henne ur buren.
Tog av locket.
Där ligger en liten morrande skiträdd pälsboll.
Veterinären förslår att jag ska ta tag i hennes nackskinn och hålla där medan hon sticker i rumpan.
Resultat:



Hon bet mig den lilla illbattingen!
Slutade med att de fick använda något som kallas för "tvångsbur" (ni kan ju gissa hur kul det var) och att veterinären rekommenderade att vi skulle strunta i att vaccinera henne i fortsättnignen...
Nåja, de var lite oroliga för mitt finger så jag åkte in på jobbet och visade upp det för diverse intresserade. Slutgiltiga beskedet kom dock från infektionsmottagningen: Behöver ingen stelkramsspruta men bra om jag tvättar rent flera gånger och håller koll så det inte blir infekterat.



Den skyldige längst upp. Blogga i mitten och Wappa i hålan.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lämna inte den katten ensam med mitt barnbarn ;o)......skojar bara!

Postat av: Spiro

;oD

2009-11-13 @ 10:25:10
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Jullan

Har du nån bra veterinär att rekommendera? Vad kostade vaccinationerna?

2009-11-17 @ 12:35:02
URL: http://wildlake.blogg.se/
Postat av: Spiro

Vi var på berguven i Bergsåker. De har erbjudande året ut att man får vaccinera för 250 pix. Annars brukar det kosta över 300.. Skulle någon av katterna bli dålig skulle jag dock åka till djurkliniken på södra allén, dom är riktigt duktiga. De diagnostiserade Chatta (R.I.P) med cardiomyopati.

2009-11-17 @ 16:01:19
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback