det tar sig, sa pyromanen

Denna dag började väl inte så bra men den tog sig allteftersom den förflöt.

Först valde Alexander att vakna klockan 6 imorse. Tack och lov somnade han om efter vällingen och sov ända till 8 då jag fick väcka honom eftersom jag skulle till tandläkaren! Typiskt att han bestämmer sig för att sova länge när det inte är "läge" för det.. %o)
Nå, sen var det tandis då. Fick inte alls samma beröm som jag brukar få. Förvisso var det en ny tandhydienist så jag skyller på det. Sen så hade en (av mina totalt två lagningar i livet!) lagning lossnat så jag måste tillbaka för att fixa det. Hejdå ytterliggare 600 spänn...
Sen började dock dagen arta sig. Fick god lunch och semla hos mor och far. De hade en massör där (friskvård) som klämde mig lite på axlarna och frågade om jag också ville ha en liten massage! I väntan på min tur tog jag en promenad med Alexander i strålande sol och minus 15. Som tur var hade både jag och Alexander lagomt med kläder så det var superhärligt! Efter den uppvärmningen blev det då den "lilla" massagen.
Den varade i 45 minuter. Sååååå skönt!
På väg hem ringde jobbet och frågade om jag kunde jobba imorgon och Alexanders mormor ställer upp så nu blir det ytterliggare klirr i kassan, gött! (sen gjorde jag en väldigt smarrig fläskpannkaka till middag också men den får bara stå med i denna parentes)

Som mitt ledord var en gång i tiden: "fortsätt leka med livet så kommer livet snart börja leka med dig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback