nope, rörmokeri är nog inte min grej

Minns ni vårt senaste fredagsmys?
Efter gårdagens begivenhet har vi bestämt oss för att lägga ner fredagsmyset.
Igår kväll var det lurigt. Vi trodde nästan att vi klarat oss (förutom en kattspya på golvet när vi kom hem från affären). Middag, läggning och paketinslagning gick utan problem. M skulle ju bara ta en dusch, sen skulle vi gå och lägga oss.
Jag ligger i sängen och läser när M ropar på mig. Jag kommer ut till badrummet och möts av ett badrumsgolv fyllt av vatten. Allt M's duschvatten är på golvet.
Great.
Vi sätter igång att torka upp vattnet. Vi torkar och torkar men det tar aldrig slut. Vi försöker rensa golvbrunnen men utan resultat.
Efter ett tag ger vi upp och ringer fastighetsjouren.
När han dyker upp har han med sig en sånhär:



Jag trodde de hörde till det förgångna och bara syntes i filmer som ett skämt numera.
Han proppar igen golvbrunnen med trasor och använder vaskrensaren (ja, tydligen heter de så) i toaletten.
-SCHLURP! säger det och allt vatten är borta.
Aha, är det så man gör!
Snacka om man kände sig dum...

Nåja, nu är det skidskytte, städ och skojigt kalas som står på agendan!

UPDATE: Undrar om man kan önska sig en vaskrensare i julklapp?

Kommentarer
Postat av: Babben

Ta och inhandla en sådan, är ju bara såååå bra, även att förebygga ev början på stopp i rören

2009-12-21 @ 23:43:55
Postat av: Spiro

Mm, får nog göra det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback