jag har det ganska jobbigt

Jag har ju bytt namn sedan vi gifte oss.
Det är ju trevligt med nytt namn och så men det kommer med en del problem. Faktiskt i paritet med föregående inlägg.
Nytt körkort måste utfärdas och därför måste nytt foto tas och därför måste jag klippa mig. En del steg i detta alltså.
Måste även börja skriva under på nytt sätt. Även däri ligger ett problem. Än så länge står det ju mitt gamla namn på alla kort (förutom lindex som faktiskt hunnit skicka ut ett nytt redan, snabbt jobbat!) så jag skriver under med mitt gamla namn. Frågan är om detta skulle hålla rättsligt egentligen. Det finns ju ingen som heter så som jag skriver under längre? Känns som jag ljuger när jag skriver på. Dessutom, tänk om jag får ut nya körkortet före jag fått nytt kontokort, då står det ju två olika namn när jag betalar!

Ja ni hör, livet är inte bara en dans på rosor här hemma...

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, du är väl den enda som bytt namn (ironiskt)så det är klar att det är jobbigt!Skojar!

Postat av: Spiro

Mm, jag känner mig väldigt ensam i det här! ;oP

2009-08-25 @ 12:09:35
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Vivi

Jag gifte mig för sju år sedan och på Lindex-kortet står det fortfarande mitt gamla namn... Får ta tag i det där, verkade ju inte vara så svårt! ; )

2009-08-25 @ 19:46:25
Postat av: Spiro

Lustigt. Det kom ett nytt kort till mig utan att jag gjorde nåt!

2009-08-25 @ 22:20:40
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback