bara en månad kvar

Idag är en såndär "spottar inlägg"-dag igen.

Idag är det lite nedräkning. M börjar jobba imorgon. Jag blir återigen hemmafru för en kort sejour, närmare bestämt en månad. Jag ska försöka njuta av det så mycket som möjligt!
Om exakt en månad börjar Alexander på dagis (förlåt, FÖRSKOLA), det är mycket känslor kring detta. Jag tycker han känns så liten fortfarande! Jag misstänker dock att jag kommer ha det jobbigare än Alexander. Han verkar ju trivas med att träffa annat småfolk.. :o)

När jag ändå pratar dagis förskola kan väl ni med dagis förskoleerfarenhet komma med bra tips på investeringsgrejer och förberedelser?
Märka kläder (är märkpenna det smartaste?), regnställ och en liten väska är det jag tänk på hittills...

Kommentarer
Postat av: gela

Hejsan.

Kände att detta är nåt jag borde kunna svara på..;)

Att märka kläderna med barnets namn är ju bra, men oftast kan barnen få en färg som tillhör barnet och då kan man märka kläderna m garn i den färgen och det är smidigare än att märka med barnets namn. Nu vet ju inte jag om Alexander ska sova nåt på förskolan men i så fall kan det va bra att märka hans napp, gosedjur/snutte, blöjpaket och om ni vill att han ska nåt speciellt på sig när han ska sova. Och som ni redan tänkt på en väska m ett par ombytten och regnkläder & stövlar.

En viktig sak som jag brukar prata om med föräldrar med barn som håller på att inskolas; om barnet är ledsen när ni måste gå och det känns jobbigt,så får ni gärna ringa och fråga om allt är bra efter en stund. Och fråga om ALLT ni undrar över, att ni trivs är lika viktigt som att ert barn trivs. Vi tar ju hand om det bästa ni har!! :)Hoppas att jag har hjälpt lite ialla fall.

2009-08-04 @ 14:22:37
Postat av: Spiro

Ja, du borde väl räknas som expert? ;o) Tack för alla tips!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback