bilbarnsstolhjälp sökes!

Vår pojk växer så det knakar och allt bara blir för litet hela tiden.
Den senaste grejen som börjar bli för liten nu är bilbarnsstolen (eller babyskydd heter det egentligen va?). Han är några centimetrar från att huvudet sticker upp ovanför kanten och det får det ju inte göra. Dessutom är det trångt på bredden också när han har overall på sig... :o)
Efter tips från min käre far hittade jag att man kan hyra stol hos "
if" för 102kr/månad. Denna stol har även testats hos "vi föräldrar" och blivit Bäst i test. Testet gjordes dock för 2 år sedan...
Vi förhastade oss lite när vi köpte barnvagnen medan Alexander var i magen och är inte speciellt nöjda med vagnen. Därför vill vi undvika att göra samma misstag med bilbarnsstol.
Vet att det är en del barnföräldrar som läser här, så kom igen, hjälp mig nu!
Vilka stolar är bra, vilka är dåliga? Någon som hyr sin stol, hur funkar det?
Vi har funderat på att köpa begagnat men känns som om man vill veta exakt vilken stol man ska köpa då?!

Kommentarer
Postat av: Janne

Vi har stolar från if... De får alltid bra i test.



Problemet med "stol nr 2" är att de är rejält tunga, stora och jobbiga att flytta mellan bilar.



Skulle jag välja idag så skulle jag nog inte ta dessa utan se mig om efter en lite behändligare stol.

Postat av: Daniel

Tunnis! Vi hade också IF till Elliot och en annan till wille (kommer inte ihåg vilken. Jag tyckte if var bättre den satt som berget i alla fall.

2008-09-18 @ 13:51:11
Postat av: Spiro

Hihi, mina manliga läsare gör sig hörda, trevligt!

Eftersom vi bara har en bil så känns det som om det inte är superviktigt att kunna flytta på den. Så ni hyrde stolarna alltså? Hur fungerar det eg, får man betala hyra tills man betalt stolens värde eller? Har bara tänkt ta stol nr 2 isf och sedan köra bilkudde därefter så det känns dumt att stå och betala en massa och det blir dyrare än att köpa kontant och sen inte få behålla stolen? Vill ju ha kvar stolen tills en eventuell tvåa..:o)

2008-09-18 @ 18:58:57
URL: http://spiro.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi valde att köpa en Akta graco cosmic xtp. Den har vi varit supernöjda med! Man kan ändra sittläge, men den är ändå inte klumpig.

När vi skulle köpa fick vi rådet att välja en stol man kan ha både framåt och bakåtvänd - totalt onödigt... Innan det blev dags att vända, hade hon vuxit ur den, så vi fick ändå byta till en bilbätesstol.

2008-09-19 @ 09:02:32
URL: http://mollyjonsson.blogg.se/
Postat av: Spiro

Tack för tips! :o)

2008-09-19 @ 09:21:41
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback