hushållstjänst

Lika bra att ta denna listan över vem som gör vad medan jag kommer ihåg den. Det är Maria som utmanat mig.

1. Vem tvättar?
Sedan jag blev föräldraledig är det nog mest jag. Beror mest på att jag tycker det är ett bra sätt att få tiden att gå.. %o) Till skillnad från Maria och Elins karlar är det dock M som är bäst och mest pedantisk vad gäller upphängningen! :o)
2. Vem diskar?
Vi har diskmaskin. Återigen är det M som är bäst på att organisera och följdaktligen få plats med så mycket som möjligt i maskinen.
3. Vem dammsuger & skurar?
Dammsuger ytterst sällan. Hatar verkligen att dammsuga så därför faller lotten för det mesta på M. Skura brukar jag för det mesta göra eftersom jag tycker det är ganska trevligt.. :o)
4. Vem dammtorkar?
Alltid jag. Tror inte M vet att man kan göra det...
5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?
M tycker att vi ska hjälpas åt för att vi ska vara jämlika och så men jag brukar försöka lägga huvudansvaret på honom..%o)
6. Vem sköter om bilen osv?
Ingen! Haha, vår bil får alldeles för lite uppmärksamhet. Ska det mekas är det min far som hjälper oss.
7. Vem stryker kläderna?
Stryka? Vaddå? Näe, sånt gör inte vi. Om M ska ha en skjorta på sig så stryks den då den ska användas. För det mesta är det jag som gör det då jag är bäst på det.. :o)
8. Vem rengör avlopp osv?
Jag, M klarar det inte. Tycker faktiskt det är lite fräckt att se hur himla mycket hår det kan samlas i ett avlopp!
9. Vem storhandlar?
Alltid tillsammans.
10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?
För det mesta jag. Tror det beror på at jag anser att påsen är full långt tidigare än M!

Haha, den här listan var kulig tyckte jag! Brukar ju inte utamana andra men det skulle vara kul om Emma, Linda och Janne ville svara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback