glömde...

Sen Alexander föddes har jag fått en tendens att glömma saker i tid och otid. Har till en början skyllt det på den berömda "amningshjärnan" men jag har nu insett att det är något helt annat. Det är ju helt enkelt så mycket mer som ska kommas ihåg nuförtiden. Därav ökar ju möjligheten för att något ska bli glömt också.

t ex:
När jag skulle kliva utanför dörren innan Alexander var det inte så mycket att komma ihåg. Mobilen, plånboken och nycklar och jag var "good-to-go".
Numera är det mobil, nycklar, plånbok, bebis (!), skötväska (är den påfylld? Finns det blöjor, extra kläder, raphanddduk, tvättlappar osv osv), Alexs napp (vet inte hur många gånger jag fått vända i dörren då jag glömt den), napphållaren, ibland vagnen, ibland bärselen osv osv.

Idag när vi skulle iväg till babysången i det usla regnvädret glömde jag i alla fall inget, grattis till mig! :o)
Alexander gillar verkligen babysången, han är så himla engagerad hela tiden, superkul! Synd att det är fullbokat för en tid framöver.. :o(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback