utnämnd till tvättmaskinstekniker av M

Vår tvättmaskin har strejkat de senaste dagarna. Jag (och M...) har försökt med diverse grejer för att få den att fungera men den har inte velat samarbeta. Igår när pappa var här och vaktade Alex bad jag honom ta en titt på maskinen i fråga. Efter diagnostisering upptäcktes en trasig pressometer (tror jag den hette). Fram med superlimmet!
Efter pappa åkt hem skulle jag sätta tillbaka mojängen (vi kallar den det eftersom jag inte är säker på det andra namnet). Då gick den sönder igen... B*js. Limmar igen och låter det torka medan vi åker och hämtar den nya bilen. När vi kommer hem sätter jag tillbaka mojängen, sätter tillbaka kåpan och skjuter tillbaka tvättmaskinen på sin plats. Kör igång tvättmaskinen för att kolla att det fungerar.
Vilket det såklart inte gör...
Efter lite support från min far via telefon plockar jag bort mojängen, som går sönder igen och blåser i slangen som mojängen är fästad vid. AHA! Det är hål på slangen!
Limmar mojängen för femtielfte gången och går och lägger mig.
Idag: Klipper bort den trasiga biten av slangen, sätter tillbaka mojängen och testar maskinen som fungerar!!! Tjoho!
Så nu i min lycka har jag ringt upp både min far och M och låtit dem lyssna på tvättmaskinen!

Och ikväll ska jag på surströmmingsskiva (ja, i november!) med jobbet, den här dagen blir bara bättre och bättre! :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

dags att byta yrke?;) Ha en bra kväll!!

2008-11-21 @ 17:12:56
Postat av: Spiro

Tror inte tvättmaskinstekniker har lika roligt på sina fester..;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback