Spiro virrar till det

Ibland fascineras jag av min egen intelligens.
Var på jobbet igår och käkade en mycket trevlig middag tillsammans med arbetskamrater.
Elin var också där. Efter lite snackande upptäckte vi att vi båda tänkte handla på vägen hem. Elin hade tänkt handla på ICA maxi och jag uppfattade att hon sa "så tar jag timmervägen hem sedan". Fine, tyckte jag, jag kan ju också åka den vägen!
Off we go till ICA och handla handla. Jag hade 5 saker på min lista och hade tre fulla påsar med mig hem (och då glömde jag ändå köpa blöjor!). Hur gick det till?
När vi svänger ut från parkeringen tar Elin höger i rondellen där jag brukar köra rakt fram för att komma till Timmervägen.
Jag tänker efter i en halv sekund. "det kanske är någon typ av genväg till Timmervägen?"
Även jag svänger höger.
Hamnar på en väg jag aldrig någonsin åkt. Åker ett bra tag och ser inte tillstymmelse till Timmerväg.
Börjar ana att något är fel.
Läser på vägskyltarna och inser att jag är helt åt helskotta fel.
Stannar bilen och har ingen aning om var jag är, inser att det är lika bra att bara vända och åka hela vägen tillbaka och ta mig hem på så vis.
Snacka om man känner sig dum.. Jag rodnar fortfarande.
Förövrigt påstår Elin att hon inte alls sagt något om Timmervägen och att det var jag som sa det.
Mycket möjligt...

Får väl återigen hänvisa till vår vän Markus Krunegård: ibland gör man rätt, ibland gör man fel...

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja jag tror faktiskt att det var så, att det var du som sa ngt om Timmervägen.. I annat fall ber jag om ursäkt, mammasvammel på hög nivå mellan oss!?:) Turr att du hittade hem igen!;)

2008-11-26 @ 10:46:51
Postat av: Spiro

Haha, det är nog jag som är mest skyldig till mammsvammel och att lyssna dåligt tror jag! ;o)

Postat av: Anna

haha, tur att du lyckades hitta vägen till sjukan idag då så vi fick ett mysigt finbesök! ;)

2008-11-26 @ 22:29:45
URL: http://shebelowthetree.blogg.se/
Postat av: Spiro

Haha, ja som tur är hittar jag dit efter 4 år..:o)

2008-11-27 @ 09:19:38
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback