sammanfattning av göremål från kl.15 till 21

M kommer hem från jobbet och leker med Alexander en stund i babygymet. Jag provar diverse kläder här hemma och konstaterar att det mesta är för litet fortfarande men att det närmar sig. Ett par shorts klarade jag t om att ha på mig i 5 minuter innan jag fick ge upp! Däremot så passar inga av mina ballerinaskor, hoppas verkligen att fötterna kommer att krympa tillbaka till sin ursprungliga storlek...
Vi lastar in Alexander och barnvagnen i bilen och ger oss iväg.
Först Systembolaget och apoteket sedan det stora köpcentrat.
På köpcentrat införskaffas en lite tunnare mössa till Alexander och amnings-bh och mjukbyxor till den ömma modern. Fadern får ett par nya skor. Sonen börjar bli hungrig, vi känner oss inte riktigt färdiga med shoppingen.
Jag ammar Alexander i amningsrummet (toppenfint och bra ordnat!) på stora köpcentrat och känner mig supercool och duktig. Vi tycker att rätt ska vara rätt och bestämmer och att även vi käka.
Efter matpaus går vi vidare till IKEA och köper ramar, 2 för 29 pix, jag gillar IKEA.
Packar in son, barnvagn och varor i bilen, beger oss hemåt.
På vägen hem stannar vi på vårt lilla ICA och gör en snabbhandling.
Kommer hem med en mycket trött son, ammar.
Resultat: jätteledsen son!
Skrik som skär i hjärtat.
M och jag hjälps dock åt att trösta och Alexander däckar tämligen snabbt och sover nu gott. Jag tror vi börjar kunna det här nu! :o)

Jag njuter nu av en god öl och känner mig nöjd med dagen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tänkte höra med dig vad du har köpt för nappflaska till Alexander? Vart har du köpt den?

2008-05-31 @ 15:28:43
Postat av: Spiro

Hihi, planerar du inför klassfest? :o) Jag använder nappflaskorna som vi fick tillsammans med bröstpumpen (avents manuella, köpt på apoteket. Flaskorna finns att köpas separat på babyproffsen). Har Iris ätit från flaska någon gång? Kan ju tydligen vara svårt att få vissa barn att ta flaska. Alexander var det dock inga problem med!

Postat av: Elin

Ja..å har redan ångest. Vi provade igår men den var på tok för stor så hon kväljdes. Sen provade vi en mindre med det gick inte heller bra, förmodligen för att det tagit för lång tid å hennes tålamod var slut. Så jag vet inte. Känns inge vidare men har blivit peppad av K att inte ge upp än iaf.

Jag tror att våra barn är rätt lika nu när jag läser svårigheter att sova, skrik å annat. Kanske ska ta å träffas ngt framöver? Jag tror jag behöver prata med någon som inte har ett underbart barn som aldrig är ledsen å somnar av sig självt... Gud vad seriös jag blev, men jag är uppgiven ikväll!:)

2008-05-31 @ 21:52:36
Postat av: Spiro

Elin: Hoppas att det löser sig med flaskan! Kanske det går bättre idag om du tar den mindre direkt? Vore jättekul att träffas och snacka lite barn! Jag hade också en såndär "uppgiven-dag" igår. Varje gång han skulle sova fick vi gå med honom. Blir så trött i ryggen (han börjar bli tung!)! Som tur var var ju M hemma och han var särdeles förälskad i sin son så han fick ta vaggningen..

2008-06-01 @ 11:04:25
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback