gravidbabbel

Jag har kommit fram till att jag aldrig skulle fixa att ha hjärtsvikt.
Alltså, det gör väl ingen i längden men vad jag menar är att jag skulle bli en såndär patient som ständigt kommer in med andfåddhet för att de inte kan hålla vätskerestriktionerna (en person med hjärtsvikt ska helst inte dricka mer än 1,5 liter vätska om dagen).
Jag fick tipset av min barnmorska att undvika att dricka så mycket vätska på kvällen för att slippa springa på toaletten så mycket nattetid. Har satt en gräns för mig själv till 20.00 och därefter försöker jag låta bli att dricka något. Fatta att jag blir supertörstig så fort som klockan slagit 20!!! För att inte tala om hur törstig jag är precis innan jag ska gå och lägga mig... Jag inser att jag kan skatta mig lycklig som inte är höggravid mitt i sommaren!
Nåja, de gånger jag har lyckats hålla mig typ två dagar i rad har jag blivit förstoppad istället så det är väl pest eller kolera antar jag. (jag inser att ni egentligen inte alls ville veta detta så jag ber om ursäkt...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback