väl menat

Igår var jag hos föräldrarna för att trimma bilen lite innan besiktningen. Pappa hjälpte bland annat mig att svetsa fast en grej på undersidan. Medan han var under bilen passade jag på att fråga om det såg ok ut där eller om det var mycket skit. Nädå, det såg bra ut. Efter det skjutsade jag pappa till traktorn som han hade ståendes vid en åker han just slagit. Vägen dit var väldigt stenig så när jag skulle därifrån åkte jag över åkern. Körde rakt över en grässträng för att jag inte skulla sabba så mycket genom att köra över åkern.
Idag ringde M mig efter att ha besiktat bilen:
-Vad gjorde du med bilen igår egentligen?? Hade inte du kollat att den var ok under?
Jag blev lite orolig att någon av stenarna på den guppiga vägen sabbat bilen så jag berättade att jag skjutsat pappa.
-Du genade inte möjligtvis över åkern??
Jo, det hade jag ju gjort...
Både M och besiktningsmannen hade fått sig ett gott skratt när de hissat upp bilen och det var i stort sett en hel höbal där under!!! Besiktningsmannen hade fått stått och dra bort en massa gräs bara för att kunna kolla att bilen var ok.
Hoppsan... %o)

Men bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning i alla fall! Tjoho!

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

hmm... trimma bilden? Skulle du redigera bort påsar under ögonen, eller? ;)

2008-06-18 @ 17:32:16
Postat av: Spiro

Nu myser du när du får påpeka stavfel hos mig va?? ;o)

Postat av: lillsyrran

självklart! ;)

2008-06-19 @ 09:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback