lika som bär?

Jag har en serie på mitt kylskåp. "Stress i Norrland" heter den. En man står och funderar:
"Imorgon är det måndag och då får jag hämta tidningen, på onsdag är det sopbilen och på fredag kommer konsumbussen. Fan, vad det kör ihop sig!"

Nu berättar jag inte det här bara för att jag tycker att serien är rolig utan för att jag känner mig lite som nämnda man:
Idag skulle jag behöva ta mig upp till jobbet och prata med min nya chef om min lön och lite extraarbete (ska jobba två nätter i juli, spännande!). Jag skulle även behöva gå på apoteket och hämta ut materiel till mitt besök hos barnmorskan på onsdag.
Imorgon ska jag åka ut till föräldrarna för att säga hej hallå till syster-yster som är hemma från Österrike. Ska då även ägna lite TLC till bilen då den ska besiktas på onsdag.
På onsdag är det då som sagt besiktning av både mig och bilen... %o) Sedan på kvällen är jag bjuden på fest med jobbarkompisar.
På fredag är det midsommar.

Fan, vad det kör ihop sig! %o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Ok, så du pratar med Robban (fast jag tror det är Maria som har koll)? Eller ska jag ringa? Eller bådeoch?:) Ja du hade det rätt körigt tycker jag!:) Man kan ju bli stressad över mindre!:)

2008-06-16 @ 11:03:24
Postat av: Spiro

Stressen kommer lätt för en småbarnsmamma misstänker jag..:o) Jag snackar väl med båda då antar jag..:o)

Postat av: Sara

Hahahaha!!! Va är det för kul serie? Va heter den å vars kan man hitta den??

2008-06-16 @ 12:27:52
URL: http://venividivisa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ojoj, det låter ju som fullt upp ju! Skulle aldrig orka det tempot just nu ;-)

2008-06-16 @ 13:32:28
URL: http://frusandra.wordpress.com
Postat av: Spiro

Sara: Den satt uppsatt på en avdelning i Kalmar där jag gjorde praktik för 5 år sedan så jag vet tyvärr inte varifrån den kommer..:o)



Sandra: Känns som om du är ursäktad..;o)

2008-06-16 @ 14:20:06
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback