inte alls kul

Vår lilla familj är förkyld.
Det började med M på söndagskvällen, igårkväll åkte jag dit och nu verkar även Alexander ha insjuknat.
Stackaren fräser och fnyser i sina försök att andas genom näsan. Nappen tycker han bara smakar illa då den bara blir full av slem. Dregglet rinner. Har ingen febertermometer men det känns som om han är varm.
Nu har vi preparerat näsan med bröstmjölk (ska tydligen hjälpa mot nästäppa, någon som har erfarenhet av detta?) och höjt upp huvudändan på hans säng. Helst skulle jag vilja ge alvedon men enligt förpackningen ska man inte ge det före 3 månaders ålder. Blir det värre inatt får jag ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga om jag kan ge det ändå.

Nu sover han. Håll tummarna för att han ska kunna sova inatt och vakna pigg och glad imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback