recepttime

Jag och M är inte så värst haj på att laga fisk och gör det alldeles för sällan. Beklagade mig för M's syster när hon var här i veckan och blev då tipsad om ett recept. Idag gjorde jag slag i saken och gjorde ett försök (med min egen tolkning såklart..)! Blev mycket nöjd med resultatet efter lite extra saltning!



Får man ett glas rosé till så blir man extra glad.. :o)



1 burk creme fraiche med smak av sharlottenlök och vitt vin (hittade inte den du pratade om Veronica)
1 röd paprika (för färgens och knaprighetens skull)
1 förpackning färska champinjoner
Lite västerbottenost som jag råkade ha liggandes i kylen
Laxfileeér

Stek champinjonerna och blanda ner i creme fraichen tillsammans med hackad paprika. Koka upp. Blanda i riven ost. Lägg fisken i en ugnssäker form, salta och peppra. Häll över röran.
In i ugnen, 225 grader, ca 15 min.
Servera med kokt potatis.
Enjoy! ;o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Mmm, lät gott! Måste provas!:)

2008-07-27 @ 11:40:25
Postat av: Spiro

Gör det! Kräver inte speciellt mycket arbete! :o)

Postat av: Vivi

Det "skulle" vara Creme Bonjour Scharlottenlök/gräslök men det ser lika gott ut det du har gjort. Men testa den oxå, väldigt krämigt god! Testa den med torskfilé, jättegott! : )

2008-07-27 @ 20:00:53
Postat av: Spiro

Nästa gång! :o)

2008-07-27 @ 22:39:46
URL: http://spiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback