på håret...

Har tänkt en hel del på Alexanders födelse en hel del den senaste tiden. Tror det är för att jag läser en del bloggare som nyligen fått sin/snart ska få sin bebis. Som ni vet så gick den ju inte direkt komplikationsfritt.
Tog i alla fall fram min journal igår och läste den. Inte läst den sedan Alexander bara var några dagar gammal och då var ju hjärnan ganska hormonmosig...
Klockan 8 kom vi in på förlossningen. Klockan 12 kontaktade de läkare första gången då de var oroliga över CTG-kurvan. Sedan fortsätter det så med täta läkarkontakter (som jag och M inte direkt var medvetna om). Klockan 00.20 förlöses han med kejsarsnitt. Alltså 12 timmar efter de först började ana oråd! När jag läser journalen tycker jag man kan läsa mellan raderna att de trott att han skulle må sämre. När han kom ut var han dock hur pigg som helst! Minns fortfarande hur det kändes första gången han fick amma medan vi fortfarande var nere på operation. Att det kan finnas så mycket styrka i en sådan liten kropp!
Summa summarum: Så himla skönt att det gick bra tillslut och vi fick en frisk och världens finaste Alexander!


Små killar får också ha rosa! Speciellt om det är sån bra text som "mom" på dom! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback