efter 4 dagar som mamma

Återigen, tack för alla fina kommentarer.
Vi har haft lite bakslag på vägen därav dåligt med uppdateringar. Lillkillen gick inte upp i vikt som han skulle så det blev ytterliggare några dagar på BB för amnings-"bootcamp". Det är svårt att vara nybliven mor!
Idag har vi i alla fall fått komma hem igen och jag längtar tills vi börjar få lite rutiner så jag kan hinna berätta om min förlossning, för det hinner hända en hel del på 19 timmar!!! %o)
M är en helt underbar far, som klippt och skuren för rollen. Han tar hand om Alexander på ett helt underbart sätt och med ett sällan skådat tålamod. Mitt i allt detta har han även tid att ta hand om mig och se till att jag orkar.
Jag avslutar väl som föregående inlägg med en bild på guldklimpen (i den på tok för stora overallen han fått av mormor och morfar):

image833

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

*Fniss* ja den var en aning för stor. Mys pys på er!

2008-04-14 @ 19:23:43
Postat av: Emms

Hej lilla fislus och lillkillen :) Jag känner väl igen mig i viktproblem + amnings boot camp, hoppas amningen går bra och ge inte upp det blir bättre, killen kommer käka jag lovar :) annars finns det andra lösningar. Hoppas allt är bra och vilken tur att du har en så fantastisk M vid din sida. Puss på er!

Postat av: Lindakott

Hörru vännen, du får ta och ändra övertexten, för nu är du ju mamma. Fast ta det lugnt och njut av att äntligen vara hemma. Tyckte BB var långtråkigt och jag var hungrig konstant, hemma får man iaf äta när man vill. Yrkesskadad som man är så vill man ju inte störa personalen i onödan.Väntar med spänning på att se fler bilder så småningom. Passa på att bara ta hand om er nu alla tre istället. Kramar

2008-04-14 @ 20:10:09
URL: http://lindakott.blogg.se
Postat av: Spiro

Lillsyrran: Tid är växt. Eller nåt.. %o)

Emms: Har tänkt att fråga dig om det faktiskt. Såg på bilderna på facebook att du sitter med flaska när Minna var färsk. Men det löste sig alltså? Åh, nu är det länk till blogg, spännande!

Lindakott: Hihi, så fort jag orkar/hinner ska jag ändra det! Ja, maten är ju ingen höjdare, allt smakar likadant=ingenting. Mm, visst känner man sig hemsk när man ringer på klockan! Fast de säger ju åt en att göra det oxå så då får de skylla sig själva! ;o) Oh, blogg även här! Happy happy, joy joy! :o)

2008-04-14 @ 20:58:40
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Stefan

Hej! Longtime! Stort grattis!!! =)
Har följt bloggen lite i smyg sådär och nu var man ju äntligen tvungen att kommentera! :) Oerhört glad för er skull!

2008-04-14 @ 21:30:20
URL: http://stefaneriksson.bloggspace.se
Postat av: Spiro

Haha, är du en sånadäringa smygläsare du, busigt! Tack så mycket! :o)

2008-04-14 @ 21:37:57
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej..Åh vad jag har tänkt på er..jaha lillkillen ville inte öka i vikt,:( hoppas att det går bättre nu då. Du är jätte duktig och jag tänker på dig varje dag, håll ut snart så flyter allt på som ett rinnande vatten.
Hoppas att vi kan ses snart.
Massor av kramar// Lisa

2008-04-15 @ 00:14:08
Postat av: Kerstin

Vad vi alla mammor känner igen sig, det är inte alltid en dans på rosor att vara nybliven mor, men DU (ni) kommer att klara det galant. Kramar från moster till er alla!

2008-04-15 @ 07:13:21
Postat av: Karro & Grabbarna

Ni gör det sååå bra... längtar tills man får tjusa med prinsen :o)
Kram till er båda..

2008-04-15 @ 08:21:44
URL: http://carolliine.blogg.se
Postat av: Spiro

Lisa: Jo, jag tror vi äntligen börjar gå åt rätt håll nu!

Kerstin: Med M vid min sida klarar jag allt!

Karro: Första turen med vagnen gav ideér om promenader till u-vägen så snart magen tillåter! :o)

2008-04-15 @ 16:40:00
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback