bautalista

Denna lista består av 42 frågor och svar. Bara så du vet vad du ger dig in på.
Tror jag svarat på en liknande men har man bloggtorka så har man..

1. När gick du upp idag?
6.45, en timmas sovmorgon, gött!

2. Diamanter eller pärlor?
Är fascinerad av diamanter men äger inga (äger inga äkta pärlor heller för den delen...).

3. Senaste filmen du såg på bio? 
Harry Potter

4.Favorit-TV-program?
Mååånga (se föregående inlägg...), "grey's anatomy", "cityakuten", "desperata husfruarna" (fixar inte den engelska stavningen), m fl..

5. Vad åt du till frukost?
Polarpärlan med färkost och te

6. Vad är ditt mellannamn?
Birgitta (ville heta Kristina som storasyster som dummigt nog hade namnsdag på min födelsedag, taskig stil)

7. Vad är din favoritmat?
Tacos för närvarande

8. Vilken mat gillar du inte?
Hihi, ganska petig med mat. Gillar bla inte varm korv. Kall går dock ner utan problem.

9. Favoritchips?
Lantchips med lök och gräddfilssmak, yummy!

10. Vilken är din favorit CD för tillfället?
Blev lite Winnerbäck-sugen (hur lät det där då??) häromdan och poppade lite "vill bara gå hem med dig.." *nynnar*

11. Vad kör du för bil?
Min älskade
silversaab

12. Favoritmacka?
Varierar, just nu är jag lite het på räkmackor

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Folk som är övertygade om sin egen förträfflighet.

14. Vilka är dina favoritkläder?
Mysbyxor och varm tröja...

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Finns många roliga/spännande/intressanta ställen. Top of my head: Island, Österrike (hälsa på syster yster som aldrig hör av sig <---- hint!!!),Thailand, Egypten, m fl

16. Favoritklädmärke?
Näe, kör inte med sånt. Om jag var man skulle jag säkert kunna handla från dressman... %o)

17. Var vill du dra dig tillbaka?
I en röd stuga med vita knutar som ligger nära vattnet, lite för sig själv men inte för långt från stan.

18. Favorittid på dagen?
När jag får gå och lägga mig i min mysiga säng med min mysiga M brevid. :o)

19. Var är du född?
medelmåttiga Medelpad som jämtlands president uttrycket det..

20. Vilken är din favoritsport att se på?
IRL hästsport, på TV vad handboll kul på den tiden Sverige vann.. :oP

21. Coca Cola eller Pepsi?
cola som cola

22. Fotboll eller ishockey?
hockey, grässchack är inget för mig

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Sovarmänniska.. :o)

24. Pedikyr eller manikyr?
I stort behov av pedikyr men kan knappast påstå att jag någonsin gjort någodera..

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Hoho, ni skulle bara veta! :o)

6. Vad ville du bli när du var liten?
Konditor..

27. Bästa barndomsminnet?
När jag fick mina rullskridskor som mamma försäkrat mig att jag inte skulle få..:o)

28. Varit i Afrika ?
Nope

29. Nånsin rullat in nåt i toapapper?
Räknas patienter? ;o)

30. Varit med om en bilolycka?
Jo, men den räknas nog inte. En liten "bump" bara, jag var oskyldig, skönt!

31. Favoritdag i veckan?
De lediga

32. Favoritrestaurang?
Någon av alla de mysiga som finns i Kalmar, T & T t ex.

33. Favoritblommor?
Prästkrage

34. Favoritsnabbmatsrestaurant?
Lokala pizzerian känner bra med pengar på oss. Vi får t om betala på krita ibland..

35. Äger du en cykel?
Två t om, blir inte av med den gamla. Far jobbar på saken...

36. Vem fick du senaste mailet från?
"enlarge your XXXXX" (vem har INTE fått det mailet?)

37. På vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? 
Kör inte med kredit 

38. Läggdags?
Ibland vill jag lägga mig redan vid 21 men brukar härda ut till minst 22...

39. Senaste personen du delade en middag med?
Båda Blogga och Wappa var väldigt intresserad av middagen.. Lunch åt jag med chefen idag.

40. Vad lyssnar du till just nu?
Ett konstigt "bonkande" från våningen ovanför. Undrar just vad de pysslar med. Låter som de typ hoppas upp och ner från en säng eller nåt.

41. Favoritfärg?
Blå. Dras ständigt till blåa kläder till lillasysters stora irritation.. :o)

42. Hur många tatueringar har du?
Inga, blev erbjuden att få en betald en gång men tackade nej...

Grattis du tog dig till slutet! Gå och gör något vettigt med ditt liv nu istället för att läsa mitt nonsens! ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback