elfel del 3 (sista delen??)

Jag har ju som ni vet haft en problem med elen i lägenheten.
Idag hände det igen. Kl 8 på morgonen när jag hade sovmorgon. Inte en av mina lyckligaste ögonblick då jag visste vad som låg framför mig. Hinner dock inte fundera så länge förrän det plingar på dörren. Kastar på mig en morgonrock och ser till att jag ser någorlunda ut i håret och öppnar dörren.
Mitt lilla fix verkar inte ha fungerat då mannen som står där säger:
-Eh...Ursäkta att jag stör, men du blev just utan ström va?
Känner mig lite glad att det det inte är samma fel igen utan kanske något som gäller hela huset och bekräftar att jag har strömlöst.
-Ja, jag har fått i uppgift att stänga av strömmen här eftersom ingen ny hyresgäst är anmäld här, men så när jag gick ut såg jag på tavlan att det visst bodde någon här. Är du nyinflyttad här eller?
-Eh, nä har bott här sen i somras.
-Har du anmält till elnätet att du flyttat in då?
-Nä, HSB påstod att jag inte behövde det.
Killen (mannen ska jag väl säga, han var en såndär 50-man, fast trevlig!) hjälper mig ringa elnätet och förklarar för killen i andra linjen vad som hänt. Får prata med den killen och lämna personnummer för att anmälas som kund osv, då frågar han vilka från elnätet som varit där tidigare.
Jag förstår inte vad han talar om, det här är första gången någon från elnätet varit "på besök". Jag berättar dock att jag haft problem med elmätaren som stängt av sig själv 2 gånger och att HSB fått varit hit och slagit igång den.
-Nä, säger han. Det är inget fel på elmätaren, det är vi som stängt av den eftersom vi märkt att det gått ström trots att ingen hyresgäst finns anmäld(!!!!). Vi kanske borde satt en lapp på mätaren efter vi stängt av den.

Dom kanske kunde gjort som dagens man och gått upp till lägenhetn och kollat vad som drog strömmen (=jag!!) så hade detta problem varit löst sedan länge. Närå, dom stänger av strömmen och sticker därifrån fort som fan istället.
Jävla nötter.

Kommentarer
Postat av: Karro

Nä helt otroligt.. vilka nötter... =) Jaja nu slipper du ju sånt hädanefter..
Kram!

Postat av: mamma

Hahahahahahahaha............(dagens gapskratt)

2007-10-25 @ 12:09:35
URL: http://asra.se
Postat av: Spiro

Karro: Håller tummarna för det...

Mamma: Kul att jag kunde glädja någon..

2007-10-25 @ 12:34:57
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: TinaZ

Haha, jaja så kan det gå ;)
Nu har jag förrästen utmanat dig! Se min blogg!

2007-10-25 @ 14:21:18
URL: http://TinaZ.bloggagratis.se
Postat av: Hanna

Hahahahahahahaha............

Ja vad annars kan man säga!

2007-10-25 @ 14:23:34
Postat av: Spiro

Tina: Spännande, ska undersöka saken!

Hanna: Ja, inte vet jag..

2007-10-25 @ 15:27:57
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback