morgonbestyr

Imorse när jag kom hem efter en natts jobb möttes jag av tre glada kissar som slingrade sig runt mina ben. Jag fick nästan butta undan dom bara för att komma in genom dörren. Sedan gick jag och satte mig på toaletten med en Larson-tidning. Efter mig kommer tre glada kissar. Wappa hoppar in i kattlådan och börjar krysta, Blogga hoppar upp i handfatet och kräver uppmärksamhet och vatten, Mejla sätter sig i dörröppningen och övervakar så att det hela går rätt till.
Borstar tänderna.
Går in i köket med tre glada kissar i släptåg. Gör iordning mat till kissarna, trampar nästan på Wappa typ 15 gånger. Serverar tre glada jamande kissar frukost.
Går in i sovrummet, byter om och kryper ner brevid M och värmer mina kalla tår på honom.

Somnar.

Så sant som det är sagt. Det bästa med att jobba natt är att komma hem och lägga sig.

Kommentarer
Postat av: Karro

Tjejerna hade skickat hem en inbjudan till mig... Sö söt dom är då.. Men jag har inte fått den än..
Men jag kan det datumet iaf. Så jag ska gå... Durå?
Kram!

Postat av: Spiro

Ja Jenny sa att hon snackat med dig. Jupp, tänkte gå, tandoori house e ju aldrig fel..:o)

2007-11-19 @ 10:57:16
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback