konfrontation

Idag när M och jag var och handlade stod det några sånadär vidriga telefonabbonnemangsförsäljare (vaddå långt ord??) utanför affären. Jag gjorde mig så som liten som möjligt och klarade mig förbi påväg in i butiken utan problem. På vägen ut gick det dock inte lika bra. En lagom klämkäck tjej i 25-30-årsåldern kliver helt sonika fram och blockerar utgången för mig:
-Hej! säger hon.
Jag sätter upp handen i en avvikande gest och säger bestämt:
-Nej, jag vill inte prata med dig.
Sedan går jag förbi henne vidare mot utgången. Vad tror ni människan ropar efter mig?
-Det där var inte särskilt snällt sagt!
Jag hade god lust att vända mig om och fräsa hotfullt:
-Snällt? SNÄLLT??? Jag ska berätta för dig vad som inte är speciellt snällt. Det är inte specielt snällt att hindra en trött, grinig, gravid och hungrig kvinna att ta sig ut till sin bil!!!

Men svensk som jag är så fortsatte jag såklart bara att gå...

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Förstår dig precis!! Sånna där försäljare brukar terrorisera mig med när jag ska gå o handla lunch på affären i Strömsund! Irritersamma människor!!

2007-11-06 @ 22:42:35
Postat av: Spiro

Dom borde få spöstraff...

Postat av: TinaZ

Precis, lagomt snällt att hoppa på en vid en affär. Vad less jag skulle bli även om jag inte är gravid! Morr

2007-11-07 @ 11:58:12
URL: http://TinaZ.bloggagratis.se
Postat av: Spiro

Näe, blev lika sur på dom även på den tiden jag inte var gravid..;o)

2007-11-07 @ 16:41:49
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback