drömmare

Jag har börjat drömma så himla mycket på sista tiden.
Vaknar av minst 1 mardröm per natt. Mysko. Gick en kurs i drömtydning på gymnasiet faktiskt. En hel del var blahablaha, men vissa saker känns faktiskt vettiga. Som att om du drömmer något om och om igen är det något du måste ta tag i och försöka förstå. Då försvinner drömmen. Provade på en dröm som jag hade återkommande och det fungerade faktiskt.
Dessa drömnätter har dock varit väldigt "spridda".
Häromnatten drömde jag att Syster A från strokeavdelningen ringde och väckte mig kl 4 på morgonen. Hon ville få reda på hur man SMSade efter
heminevrin. Hon orkade inte gå till medicinrummet sa hon. Satt med telefonen i min hand och kunde för mitt liv inte komma ihåg hur det var man gjorde nu igen.
Fnissade gott åt den drömmen när jag vaknade.
Inatt drömde jag att pappa låg på sjukhuset. Tror det skulle förestålla infektionsavdelningen. Fast toaletten satt högt upp i en byrålåda...
Jamen ni hör ju hur det låter...
Många fler drömmar var det men törs inte berätta för då kommer väl psykakuten. Kanske är det bara att jag varit ledig 5 dagar från jobbet och inte haft några "riktiga fall" att fundera på. Lär väl visa sig för ikväll börjar jag min inskolning på hjärtintensiven, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback