va???

Var och fick lite twinrix (hepatitvaccinet ni vet, kliniken bjuder, hoppla!) i armen idag. Hua! (att jag är stickrädd coh ändå jobbar som sjuksköterska är en helt annan historia och platsar sig rakt inte i denna lilla parantes)
I väntan på att bli spetsad satt jag och kollade i ELLE interiör lite lagom slött när följande bild dök upp. Tog mod till mig och rev ut bilden så att även ni, mina kära läsare, fick se den.

79247-466

"Önskemöbel: rokokobyrå såld på Stockholms auktionsverks Stora..." lyder bildtexten
I min iver att riva ut bilden snabbt och tyst fick jag inte med priset för byrån i fråga. Ni får tro mina ord när jag säger att den gick för 35.000 SEK.
Vad är det nu för roligt med detta undrar ni?
En exakt likadan byrå står hemma hos min farmor och farfar! Har många gånger kikat på den och tänkt att den nog var fin och värdefull på den tiden den införskaffades (har för mig att dom fick den i bröllopspresent?) men numera ser den mest mörk och klumpig ut. Inte kan väl någon betala speciellt mycket för en sådan möbel numera?

Men men, jag har haft fel förut och kan tydligen ha det igen. 35.000 är den tydligen värd... *skakar oförstående på huvudet*

UPDATE: Mamma ringde just. Det är tydligen farfar själv som har gjort den. Så lite rätt hade jag; den är inte värd 35.000. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback