lååååååångslistan!

Linda K publicerade en riktigt lååååång lista häromdagen. Jag stjäl den och svarar på dom frågorna som ger roliga svar.
Here we go.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Mååååånga. Cykel, förråd, lägenhet, jobbet, klädskåpet på jobbet. (Det var väl spännande och roligt att veta?)

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

5.45 när jag jobbar dag. Jobbar jag natt eller kväll är den inte ställd alls, gött!

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Ta bilden, sparar en hel del ångest.

Har några av dina vänner barn?
Nope, men flera är på g!

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
SAAB 9-5 och en VW bubbla :o)

Har någon någonsin kallat dig lat?
Sambon säger väl inte direkt just det ordet, men implicit menar han nog det ibland..

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nope, aldrig stulat från jobbet ;o) (för er läkemedelskunniga: hade en som trodde hon fick med sig en imovane hem, hon fick impugan, hihi)

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
En mix-CD bränd av M.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Bonnadotter som jag är så säger jag nej tack till båda..

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Tja, det patienter säger är ju sekretess=hemlighet?

Vad åt du till middag?
Oxfilé, klyftpotatis, sötpotatis och bea-sås (kan inte stava).

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Haha, en gång för länge sedan med en kompis mot att använda skinnkläder. Är inte direkt emot att använda skinn...

Vem var den sista som ringde dig?
Någon jobbig människa från ett "marknadsundersökningskontor" (säg det snabbt 5 gånger efter några glas vin om du kan!).

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Händer konstant inom vården, för många av det kvinnliga könet. Bryr mig knappast.

Hur många syskon har du?
zwei

Vilken film kan du alla replikerna till?

Terminator, d'oh!

Diskar du din egen disk?
Länge leve diskmaskinen och en sambo som gillar att vårda den.

Har du gråtit offentligt?
mmm :o(

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

Blev erbjuden taturering av storasyster i studentpresent, tackade nej. Haft piercing i näsan. Rätt nöjd så.

Kan du kasta macka?
NÄE!!! Do:

Har du någonsin varit på Jamaica?
Sambon har varit där, räknas det?

Vem var din favorit lärare?
En riktig stofil som skrämde slag i de flesta, men nog tusan minns man vad han sa fortfarande idag!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Samhällets räddningstjänst! :o)

Gillar du att flyga flygplan?
I jämförselse med storasyster älskar jag det. I jämförelse med "normala" människor är jag nog rätt blasé...

När sov du senast på golvet?
Nyårsafton. :o)

Vilken är din favoritdrink?
Föredrar 1856-öl.

Gillar du din boendesituation?
Nope, vill ha större, mer för sig självt, närmare stan, billigt och utan att jag måste sköta något underhåll. Gärna vid en sjö. Någon som har nåt tips? :o)

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Näe, jag var ett pluggo jag...

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
25, ett kvarts sekel, det ni!

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Mm, det värsta jag vet är särskrivningar.

Vad var det senaste du åt?
Bananchips...

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Vet inte riktigt. Var påväg att få heta Sofie. Big diffrence!

Gillar du senap?
Blä! Skall endast användas i ärtsoppa (som jag gillar!)

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Kör mammas knep. Om --- (lägg in lagom tidsrymd) kommer det att kännas bra. Det kommer inte alltid kännas såhär.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej nej nej, jag kör med tradera.

Tycker du om att krama folk?
Vojne nej! Vill bara ha sambon nära, helst ingen annan!

Skulle du säga att du är trendig?
Knappast.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
M sa i början att jag var lik prinsessan Madeleine..*stolt*

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Yoda såklart!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
På jobbet ja, annars spelar det inte så stor roll.

Vad är du allergisk mot?
Tar till min gamla replik: "Jag tål!" (Storsyster var allergisk mot massor när vi var små. Något jag inte var sen att utnyttja..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback