En kvinnas doft

Igår på jobbet var det en patient som påpekade att jag luktade gott.
Upptäckte att jag blev både glad och förvånad av denna kommentar. När jag funderat på saken en stund kom jag fram till att orsaken till att jag reagerade så mycket var att jag ytterst sällan fått denna komplimang (förutom av M, men han är ju partisk så han räknas inte..).
Nu blir ju "följdfunderingen"; varför har jag så sällan fått denna komplimang?:

  1. Jag kanske ytterst sällan luktar gott. Ergo: Jag borde göra något åt min kropphygien alt. köpa ny parfym?
  2. Det är en komplimang som inte används så mycket nuförtiden; gammalmodig typ.
  3. Personer kanske tycker jag luktar gott men är rädd att de blir för "intima" om de påpekar detta.
  4. Jag har helt enkelt glömt bort de gånger jag fått denna komplimang.

Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: vesslan

halloj.. tänkte egentligen bara kolla om du har några tips till en nyexaminerad sjuksyrra?? hur man kommer igenom den första tiden av ångest??

2007-02-13 @ 16:48:30
Postat av: lill syrran

Tja, du jag har inte en aning vad "svaret" är. Men jag undrar är det inte "förbud" för parfymer på sjukhus?

2007-02-13 @ 17:12:20
Postat av: Mocca

Du har glömt bort de ggr du fått den komplingmangen ;)

Postat av: Spiro

Vesslan: Nyutexad själv alltså? Spännande! Ångesten är något alla har som ny, och det vet alla. Viktigast är att fråga så fort man är osäker. Hellre göra sig dum än att göra fel tycker jag.

Syrran: Njä, det är "lukta lagom".

Mocca: Hihi,låter bra! :o)

2007-02-13 @ 22:36:46
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback