uppdrag: julstämning

M och jag har jobbat hårt för att komma i julstämning idag. Vi började med att åka ner på stan på julskyltning. Mjukstarten blev en fleecetröja i julvänliga färger som även ska kunna värma min mage framöver då övriga "värmeplagg" börjar bli svåra att stänga:

79247-682

Efter att ha kollat i diverse marknadsstånd med allsköns julgrejer kände vi oss lite modigare och kom fram till att vi endast ägde två glöggmuggar, lite knapert. Vi kollade först in propra ställen som cervera, duka, åhléns osv men fann att gärna behövde vi inte glöggmuggar. Vi begav oss istället till ICA för att inhanda diverse förnödenheter. Vad skådar då mitt norra öga (nja, såg faktiskt med båda. Vilket är det norra förresten? Borde inte det förändras med hur man vänder sig? mysko) om inte den sötaste lilla julskål? 10 pix??
-Ner med dig i korgen min vän.
Gick en bit till och såg då glöggmuggar med samma mönster på. 3 st för 25 kr?
-Kom ska ni få följa med hem till mig!

image685

I bara farten så fick även en julskinka följa med hem som nu står i ugnen och griljeras, mumma!

79247-681

Slutligen fick julstjärnan åka upp i fönstret.

79247-683

Mission accomplished!

Kommentarer
Postat av: lill syrran

Jag skulle vilja beställa tid hoss dig för julhandling. Du kan väll ringa om du har tid? Vi höres.

2007-12-02 @ 17:47:07
Postat av: lillsyrran

*hos med ett s, jag vet.
*väl med ett l, det vet jag med!
så varför skriver jag med två? *mumel* mumel*

2007-12-02 @ 17:49:39
Postat av: mamma

Det är advent inte jul, fy på er med julskinka ;o)

Postat av: Spiro

Syrran: Hihi, ja fråga inte mig! *ringer*

mamma: vi gör väl aldrig saker som man ska?

2007-12-02 @ 18:53:59
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback