jämlikt?

För det mesta trivs jag rätt bra med att vara kvinna. Tycker jag känner mig rätt jämlik i samhället och bemött på samma nivå som en man.
En av de få gånger jag skulle vilja odla fram ett bihang är dock när bilen går sönder.
Finns det några människor med taskigare attityd mot kvinnor än bilmekaniker? Ok, jag vet att jag drar alla över en kam nu men det är vad jag upplevt VARENDA gång det varit något med bilen. T om när jag var och skulle köpa reservdelar på en affär och hade M med mig. Det var jag som frågade säljaren var grejerna fanns. Tror du då inte att människan vänder sig till M och frågar efter registreringsnumret???
GAAHH!!
Anledning till att min frustration över detta gör sig påmind över detta är att bilen är trasig. Fjädern är av... Hur många fjädrar finns det i en bil? Mucho fjädrar blir det.
Nu är det iaf den som fjädrar på höger framdäck. Ska börja ringa runt till verkstäder för att kolla kostnaden. Vet att jag kommer bli taskigt bemött, vet att de kommer tycka att jag uttrycker mig dumt när jag vill laga "en fjäder". Gick in på mekonomens hemsida för att få reda på vad just denna fjäder kallas; det står bara fjäder...
Vet dessutom att om M ringde skulle han bli bemött med en helt annat respekt, även fast vi vet ungefär lika lite om bilar.
Blä.

UPDATE: Mohahahaha! Jag är bäst! Nu är tiden bokad och klar. Inlämningen får M sköta då hans jobb ligger 500 m från verkstaden, perfa.

Kommentarer
Postat av: TinaZ

Störande människor som tror att tjejer/kvinnor inte vet något om bilar. Gissa hur många gånger jag har fått höra av vissa kunder när jag jobbade på macken; "du kan ju inget, du är ju tjej". Visst f-n kan jag ge dem rätt olja till bilen, manualen är inte oöppningsbar bara för att jag är tjej! Men vi får se det så att dessa människor som är ett utdöende släkte (hoppas jag) och att världen kommer att vara jämlik, utan fördomar/rasism eller liknande inom en snar framtid...(ja, tjena...)

Postat av: Spiro

Jo, hoppas kan man ju alltid...

2007-04-04 @ 22:20:33
URL: http://spiro.blogg.se
Postat av: Karin

Jag känner igen det där... Det är öht rätt jobbigt med bil-lagningar och sånt när man inte kan så mkt om bilar. Det känns alltid som att amn försöker nstla sig in i en hemlig klubb som man egentligen inte är värdig att vara med i. Jag skulle gärna gå en bil-mek kurs, om ABF hade haft någon...

2007-04-05 @ 11:44:31
Postat av: Spiro

Kunde inte hålla med dig mer! Så jobbigt att behöva ringa "pappa-jouren" varje gång. Det känns ju som om man måste själv veta vad felet är innan man lämnar in bilen, annars vet man aldrig vad de hittar på känns det som. En kurs skulle inte vara helt fel.

2007-04-05 @ 12:12:50
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback