Vad snurrig en utekväll låter i efterhand?

Var ute med några av tjejerna från jobbet igår. Först var vi ett stort gäng som gick och åt på en viss sportbar... Smakade mycket bra. Efter några öl bestämde en del av gänget sig för att nog måste vi sjunga kareoke? Tja, jag kan väl lyssna tyckte jag så jag hängde på. Iväg till ett annat ställe då där medelåldern var hög och fördelningen mellan män och kvinnor var typ 70/30. När vi kom dit ändrades förhållandet till 60/40 tror jag.. :o)
Upptäckte dock att det inte var någon karoeke där på torsdagar. Så vi tröstade oss med några öl. Då upptäckte vi att de hade billiga drinkar där! Det blev en "Lennart"...
Besökte även "damrummet" som visade sig vara den ultimata tjejtoan:

79247-179

Dessutom ingen spegel därinne så det är väl tänkt för att det ska gå fort..:o)
När jag precis införskaffat en ny "Lelle" tyckte några att vi måste ju dansa iaf! Vi skulle till träskovarningsstället tydligen. Jag och Pernilla och Helen ville inte offra våra små nyss införskaffade drinkar så vi skulle komma efter.

79247-180

Pernilla mitt i en mening som vanligt..;o)
Efter en stund traskade iväg i det underbara hällregnet. Då ringde andra delen av gänget. På träskovarningsstället fanns bara personal och inget folk!
Då satte jag ner min fot; "Vi går till goda öl stället!"
Sagt och gjort. Kom dit och fick beställa god öl av Top-model-Arwen, hoppla!
Stället bredvid verkade ha någon typ av invigning, det andra gänget hade försökt fått komma in där men det var VIP-kväll. Vi stärkte oss med våra öl och försökte en gång till, det gick som en dans! Kan det ha berott på att det knappt var något folk där?

79247-181

Ulrika, Helen och Helen. Vet inte varför Helen är så arg på mig.. %o)
Sen blev det kapplöpning ner till sista bussen och Helen gjorde en riktig praktvurpa halvvägs.
Hann du med bussen Helen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback