fiskelycka

M och jag bor intill en liten sjö, tar ca 30 min att gå runt den. Vi brukar ta någon tur där ibland. För några dagar sedan gick vi runt där för att mata gräsänderna med gammalt bröd (panchis-varning, jag vet). Vi upptäckte då att brödet lockade till sig fisk! I den lilla pyttesjön! Fiskarblodet började strömma i våra kroppar och idag gjorde vi slag i saken. Laddade med varsitt metspö och majs och bröd till agn gav vi oss iväg.
Och jorå visst nappade det! Såna här fina fiskar fick vi.

79247-87

Visst är dom vackra? Som gigantiska akvariefiskar, typ guldfiskar..:o) Ruda heter dom iaf. Kan även meddela att jag fick den största fisken och fler fiskar än storfiskaren M! *nöjd* Lär nog bli fler gånger, mycket trevligt. Sen så finns det faktiskt fina vyer här på våran egen "bakgård" och inte bara på Irland. :o)

79247-84

Hmm, känner mig lite solbränd faktiskt, gött...

Kommentarer
Postat av: mamma

Kom hem och ta några abborar istället!

Postat av: Karro

Hahahahaa såg jag rätt..... =) Ni ska väll inte äta den där *fniss* Ni är rolig ni...

2006-07-26 @ 09:39:58
URL: http://Carolliine.blogg.se
Postat av: Spiro

Mamma: Men dom här var mycket roligare att dra upp! Dom kämpade mer! :o)
Karro: Nope, samtliga fick åka tillbaka i böljan den blå..:o)

2006-07-26 @ 12:07:12
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback