Spiro ska utmana sig själv ikväll.

Summer Fruit, Elderflower and Prosecco Jelly" har jag tänkt att bjuda på till dessert ikväll. Bästa bilden jag kunde hitta var denna:
79247-253

Receptet har du
här.
Försökte göra en provsats igår. Gick sådär. Gelén tog lite väl lång tid på sig att "stanna". Mer gelatin idag osså får vi hålla tummarna. Har ett "back-up" recept ifall det skiter sig. Ska försöka komma ihåg att ta bilder på min version! :o)

Gott nytt år alla godingar!

P.S. På gelatinförpackningen står det att man inte kan använda papaya för att det innehåller ett enzym som sabbar geleringseffekten. Undrar om det gäller mango också? D.S

Kommentarer
Postat av: Mocca

Hm....jag hoppar frågan om mangon (jag är en katastrof i köket -hihi)

Gott Nytt År!!
Och ha en trevlig kväll!
*kram kram*

Postat av: Spiro

Mocca: Jag tog en risk och körde med mangon, se ovan. Hoppas du hade kul på nyåret, god fortsättning! :o)

2007-01-01 @ 11:03:45
URL: http://spiro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback